Duit raya anak tukar kepada dinar...

emm..insyaallah tahun ni saya cuba nak tukarkan duit raya anak dlm bentuk 1 dinar (rm590-harga semasa hari ini 11/09/2010). Anak 2 org..so jadi 2 dinarlah...kita tgk dlm setahun mcm mana ekk..maybe saya juga nak hadiahkan duit setara dengan nilai dinar tersebut kpd 2 org anak saya ni dlm bentuk duit fiat (wang kertas) utk dimasukkan dlm tabungan mereka.

Cukup setahun, kita bandingkan ok..Saya akan masukkan dlm tabung haji sebab tabung haji bg dividen tertinggi dlm 8%. Tapi emas dalam 26% setahun...kita sama2 tgk...saya jangkakan bila cukup setahun, fiat money dlm TH akan bertambah sbyk rm47.20 (setahun) drp nilai asal rm590.00 = rm637.20. Kita tgk emas mcm mana pulak..now saya hanya boleh predict 26% je dulu utk kenaikan harga emas tahunan. Ia bertambah sebanyak rm153.40 drp nilai asal rm590.00 = rm743.40 utk 1 dinar emas. Kalau umur anak saya sekarang adalah 4 thn dan 2 tahun...mcm mana kalau dah umur 20 tahun nanti? Bayangkan....

- TOKEY EMAS -