Good Financial Planning : DUIT KUTU BULANAN BELI EMAS!

>> Hukum HARUS DUIT KUTU - link 
      - Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman

Alhamdulillah dapat lagi tulis artikel terbaru. Nak kata artikel tak lah sangat, tepi lebih kepada perkongsian pintar antara kita. Mudah-mudahan kita sama-sama dapat manfaat. Dulu-dulu pernah saya mencadangkan agar semua duit kutu ditukar rupa kepada emas. Baru-baru ini saya diingatkan kembali oleh rakan dealer saya PUAN PATIMAH berhubung dengan ini. Kenapa EMAS? Jawapannya:
  1. Emas tidak mengecewakan pemiliknya. Insyaallah..percayalah. Belum rasa belum tahu, bila dah rasa, nak tambah lagi......pemilik emas untung dalam semua keadaan sama ada emas naik atau turun. Tapi ada ke harga emas turun ????.....
  2. Kenaikan harga emas adalah di antara 25%-28% setahun mengikut analisa yang telah dibuat oleh pakar-pakar ekonomi. 
  3. Memiliki emas adalah aset yang terbaik kerana emas dapat mengikat nilai duit kita daripada jatuh dan lekang dek inflasi.
  4. Allah jaga dan tinggikan darjat emas di syurga. - link
  5. Emas kontra dgn USD. Apabila USD jatuh, harga emas akan melambung tinggi. Apabila ekonomi US jatuh, maka nilai emas akan lebih tinggi. Sebab apa? Sebabnya USD tidak lagi diikat dengan harga emas buat masa kini.
  6. Kita dapat menjauhkan diri kita daripada RIBA dan kelalaian terhadap masalah kewangan dunia dan peribadi.
  7. EMAS ialah kekayaan yang sebenar - aset sebenar.
  8. EMAS mempunyai nilai intrinsik - semua orang di muka bumi ini tahu EMAS adalah barang berharga.
  9. EMAS sukar diperolehi - menyebabkan harganya tinggi.

DUIT KUTU RM600 SEBULAN, INSYAALLAH KITA DAPAT MULAKAN DENGAN 1 DINAR EMAS 1 BULAN. Kita tukar konsep tabungan kita daripada kita menabung dalam bentuk duit, lebih baik kita menabung dalam bentuk emas. Insyaallah berkat dan berbaloi2. Walaupun sikit, tapi keberkatannya banyak. Insyaallah. Nak tahu lebih boleh baca lagi blog saya di bawah. Ni saya kongsi sikit kira2 keuntungan simpan dinar emas berbanding duit - link

- TOKEY EMAS -
"Beli Emas Dengan Ilmu"