Rambut sama hitam, hati lain-lain..

Assalamualaikum....

Kali ni kami nak share maklumat kepada rakan-rakan yang berada di luar sana sama ada yang dah beli emas, baru nak beli atau yang dah lama beli, atau yang dah pencen beli..moga-moga kita sama-sama dapat ilmu dan manfaat darinya. Kami perolehi artikel ini daripada POKLI, salah seorang lagi sifu emas kita. Ikuti artikel di bawah.
----------------------------------------------------------------------------------

Pelabur EMAS
"masa turun ini aku kena tambah stok lagi.....bestnyaa bila naik harga nanti...so cari pokli dan agen2 berhampiran....x de duit buat EPP....rempit di ar rahnu...agro bank..kotani...."

Pembeli EMAS
"rasa macam malas dah melabur dalam emas...nak melabur dlm tempat/bakul lain pulak.....jual emas anda pada pokli & agen2 berhampiran"

Peniaga Emas
"baik aku tambah stok untuk diri sendiri........peduli apa harga naik ke turun....jangka masa panjang pun emas naik harga jugak...kan kan kan??"

Ragu-Ragu dengan EMAS
"buat don't no je la......lantak la korang dengan EMAS korang.....aku dah cukup makan...cukup pakai.....duit aku simpan je dalam peti besi banyak2...ada 1 juta......thn depan pun nilai 1 juta jugak.........nak pakai ambil la rm100.....rm1000 ke...sikit2 aku ambik sampai abis....."

Pemerhati Emas....
"aku kena ambil tindakan drastik......kena beli emas banyak2 ini......karang harga naik kepada USD1500....aku terlopong je tgk tokey2 emas makin kaya......... keh keh keh....."

Bakal Agen
"aku nak isi borang yang kat sebelah dan jadi agen...baik aku sendiri jadi tokey emas...dapat diskaun ....untung buy back....spekulasi harga emas......boleh bagitau kawan2 yang ramai lagi tak tahu pasal pelaburan emas ini....9/10 pendapatan dari perniagaan"

Pokli
"aku sendiri lock emas berpuluh2 keping utk stok peribadi & jualan" kayakan diri sendiri dulu...keh keh keh......pay may self dulu...."

So, bak kata nabil....Lu Pikir La sendiri....tanya status kesihatan kewangan masing masing